Tack Sturefors Bygg!

Igår när vi var ute vid bygget fick vi höra från vår byggledare att snickarna skulle hinna sätta upp alla väggar och takstolar men inte hinna med taket. Detta gjorde oss lite oroliga eftersom prognosen pekade på regn under natten.

Och mycket riktigt – på kvällen kom regnen, ett fint duggregn. På natten vid 5-tiden vaknade jag (Hanna) och insåg att det fortfarande regnade! Hjälp, hur ska det gå med vårt hus? Nu blev det svårt att somna om. Hela förmiddagen satt jag och funderade på hur blött allt blivit och försökte intala mig att det spelar ju ingen roll för det ska ju torka sen.

Vid lunch åkte jag ut till bygget och till min stora lycka får jag höra från snickarna att huset är helt tort! De hann med att få taket tätt igår – fantastiskt! Tack snickarna!

Här kommer några bilder från dagens besök.

Detta inlägg publicerades i Hus. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tack Sturefors Bygg!

  1. Kerstin skriver:

    Det är som trolleri……. Och verkligen roligt kunnaa se hur det går framåt!

Lämna en kommentar